FAQ – veel gestelde vragen

Over onze producten

Hoe werkt de speciale deurstift die de meeste klinken van onze deurklinkenwinkel bezitten?

De meeste van onze deurklinken genieten van een uniek deurstiftsysteem dat ervoor zorgt dat de deurkruk nooit meer loskomt. In deze speciale stift werd een gaatje aan elke uiteinde geboord. Als men het hardmetalen vijsje in de kruk draait boort dit een gaatje in de stift zodat het vijsje nooit meer verschuift en de klink voor altijd blijft vaststaan.

Deurklinkenwinkel deurstift

Deurklinkenwinkel deurstift

Wat maakt onze inox deurklinken uniek?

De meeste van onze inox deurklinken genieten van ons uniek deurstiftsysteem dat ervoor zorgt dat de deurkruk nooit meer loskomt. (zie hierboven)

Verder hebben onze standaard inox deurklinken een wand van 1,8 mm dikte, wat heel dik is. Inox deurklinken die je in grootwarenhuizen vindt hebben meestal een wanddikte van minder dan 1 mm.

Worden de deurklinken geleverd met rozet of sleutelplaat?

Jawel, alle deurklinken worden standaard mét rozet of sleutelplaat geleverd.

Hoe lang heb ik garantie op mijn aangekochte producten?

Wij bieden een commerciële garantie van 2 jaar op alle producten aangekocht op deurklinkenwinkel.be

Wat is een paumelle?

Een paumelle is een uitlichtbaar, deelbaar scharnier. Aan één gedeelte van de scharnier heb je een stift en in de andere zit een gat. Zo kan de (geopende) deur uit de sponning getild worden.

Hoe weet ik of ik een linker of een rechter paumelle nodig heb?

Voor deuren die naar links opendraaien heb je een linker paumelle nodig. Deuren die naar rechts opendraaien vergen uiteraard een rechter paumelle (zie schema hieronder). M.a.w:
– links duwend = linker paumelle
– rechts duwend = rechter paumelle

Draairichting deur

Uit welk materiaal zijn roestkleurige, bronskleurige en oud zilveren deurklinken vervaardigd?

Deze deurklinken bestaan uit messing met een roestkleurige, bronskleurige of oud zilveren afwerking.

Over de webshop

In welke landen leveren jullie?

Wij leveren in België en Nederland.

Welke betaalmiddelen bieden jullie?

U kan online betalen via:

  • een bankkaart (Bancontact/Mister Cash)
  • een kredietkaart (Visa, Mastercard)
  • bankoverschrijving (meer info hieronder))
  • online bankingmet Sofort (meer info hieronder)
Hoe werkt een betaling via bankoverschrijving?

Wanneer klanten willen betalen via een overboeking ontvangen ze de betaalgegevens direct op hun scherm of per e-mail. Vervolgens maken ze het bedrag over vanuit hun online bankomgeving, wanneer het ze het beste uitkomt. In plaats van handmatig de betaalgegevens over te moeten schrijven, bieden wij de mogelijkheid een QR-code te genereren waarmee de betaling voldaan kan worden via een app. Dit verlaagt de kans op fouten omdat de betaalgegevens na het scannen klaarstaan in de app.

Mocht de klant geen gebruikmaken van een QR-code en per ongeluk een fout maken bij het invullen van de betaalgegevens, dan storten wij de transactie automatisch terug naar de klant.

Het verwerken van een overboeking duurt doorgaans enkele werkdagen.

Wat is Sofort online bankieren?

SOFORT banking maakt het mogelijk om via de online bankomgeving van de meeste Belgische en Europese banken te betalen. In België: Belfius, ING, Fortis, KBC, Argenta, bpost en AXA. In Nederland: ABN Amro, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank. Klik hier voor meer info over Sofort.

Wanneer u kiest om via SOFORT Banking te betalen, wordt u doorverwezen naar de online bankomgeving van SOFORT Banking. Hier kiest u uw land van herkomst en uw bank. Vervolgens wordt u doorgestuurd naar uw online bankomgeving waar u met uw eigen bankgegevens kan inloggen. U krijgt dan een overzicht van uw rekeningen te zien waaruit u de rekening kiest waarmee u de betaling wenst te doen. Wanneer de betaling bevestigd is, wordt u teruggestuurd naar onze website.

Is het veilig om via uw webshop te kopen?

Onze website wordt beveiligd door een Comodo SSL certificaat. De online betalingen verlopen echter niet op onze website maar op de streng beveiligde server van Mollie, een externe partner die gespecialiseerd is in betalingen via het internet.

Mag ik contant betalen bij levering?

Neen, dit is spijtig genoeg niet mogelijk.

Krijg ik een factuur voor mijn bestelling?

Jawel. Bij de bestelling wordt per e-mail een bestelbon opgestuurd. Uw factuur vindt u in uw pakje bij de levering.

Welke levertermijn hanteren jullie?

We bezorgen uw bestelling binnen de 7 werkdagen. Al onze producten zijn leverbaar uit voorraad. Wij zijn zelf invoerder en hebben meer dan 12.000 deurklinken in stock.

Wat zijn de verzendkosten?

De levering gebeurt door bpost of DPD. De verzendkosten worden automatisch berekend op onze bestelpagina. Deze hangen af van de gekozen transporteur, het verzendadres dat de Klant heeft opgegeven bij de bestellingsprocedure en het totale gewicht van zijn bestelling. Vanaf een bestelbedrag van € 75 wordt uw bestelling gratis geleverd in België. Meer info hierover vindt u op deze pagina.

Kan ik mijn bestellling zelf afhalen?

Ja, het is mogelijk om uw bestelling in onze showroom te komen afhalen van zodra uw pakje klaarligt. Ons adres en de openingsuren vindt u op deze pagina.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Jawel, de Klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen de overeenkomst te herroepen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant De Donder Deuren bvba schriftelijk per post, fax of e-mail op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. De Klant kan hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping maar is hiertoe niet verplicht. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen echter voor rekening van de Klant. Meer hierover in onze Algemene Voorwaarden.